perjantai 8. maaliskuuta 2013

Varusteiden päivitys

Kuntokeskuksella pyörittyäni olen saanut melko hyvän käsityksen, mikä on muodissa tällä hetkellä ja joutunut toteamaan, että omat liikuntavaatteeni ovat auttamatta jo "so last season". Kun motivaatiota liikkumiseen on vaikea repiä mistään, viimeinen "oljenkorsi" itselleni on kasa uusia jumppavaatteita. Sorruin eilen vaatekaupassa uusiin herkullisiin väreihin ja mukaan lähti pari toppia, housut ja alustoppi.
 
Mutta on niillä varusteilla myös vähän väliä. Viime syksynä ostin elämäni ensimmäiset juoksutrikoot ja olin ällistynyt, miten paljon housut vaikuttavat juoksumukavuuteen. En ikipäivänä palaisi löysiin college -housuihin, jotka "lepattavat" ja imevät kaiken hien itseensä. Olin myös aiemmin tuskaillut juoksun aiheuttamien rakkojen kanssa. Lopulta syyksi paljastuivat aivan liian suuret lenkkarit, jotka "hölskyessään" aiheuttivat päkiöihin rakkoja. Nuo kengät olin ostanut, kun myyjä oli uskotellut, että lenkkikengän kärjessä pitää olla hyvin tilaa. Nyt kun minulla on sopivat kengät, mitään rakkoja ei enää tule.
 
Muun muassa tällaiset Röhnischin housut ja Niken toppi lähtivät eilen mukaan:
 
 
Ostosreissullani törmäsin kuitenkin yhteen ongelmaan. Minun oli todella vaikea hahmottaa, minkä kokoinen olin ja minkä kokoinen vaatteen kuuluu olla. Normaalisti käytän kokoa XS tai S. Nyt monet tuon koon vaatteet tuntuivat todella puristavilta. S koon topit tuntuivat "makkarankuorilta" ja puristivat mm. kainaloista. Alustoppien kanssa olin aivan hukassa, sillä aiemmat urheilutoppini ovat itsessään sisältäneet myös alustopin. Päädyinkin lopulta topin ja alustopin kohdalla kokoon M. Tätä kokoasiaa pohtiessani koitin saada apua myös myyjältä, mutta epäonnekseni kohdalle sattui melko palveluhaluton ja tietämätön myyjä, joka ei halunnut/osannut ottaa kantaa pohdintoihini. Olen myös aika tietämätön, mitkä merkit ovat laadukkaimpia. Mikäli joku on todennut jotkut merkit erityisen hyviksi (tai huonoiksi!), ottaisin suosituksia (tai varoituksia) mielelläni vastaan.
 
J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti