sunnuntai 20. tammikuuta 2013

"Namaste"

Takana on puolitoista viikkoa liikuntakeskuksen jäsenenä. Kahden ensimmäisen joogatunnin jälkeen olin jokapuolelta niin kipeä, että ajatuskin seuraavasta tunnista hirvitti. Päätin antaa itselleni pienen lepotauon ja kappas, viikko hurahti ohi kuin huomaamatta. Näin pitkää taukoa en olisi sentään tarvinnut... Päätin, että suunnittelen ja varaan viikon tunnit etukäteen. Ehkä näin onnistun välttämään turhan pitkäksi venyvät tauot.
 
"Hurahdin" joogaan neljä vuotta sitten, asuessani kesän ulkomailla. Minulla oli tuolloin paljon vapaa-aikaa, joten kävin hot joogatunneilla kolmesta neljään kertaa viikossa. Suomeen palattuani en löytänyt yhtä hyvää joogasalia, joten harrastus jäi. Seuraavana kesänä olin jälleen ulkomailla ja jatkoin tunneilla käyntiä aktiivisesti. Valitettavasti syksyn myötä edessä oli paluu Suomeen ja harrastus hiipui unholaan, sillä edelleenkään pienemmillä paikkakunnilla hot joogasaleja ei pahemmin ollut. Hetken aikaa yritin käydä astanga joogatunneilla, mutta "alkeelliset" puitteet söivät motivaatiota. Tain näin ainakin itselleni uskottelin. Kiinnostus lajiin ei ole missään vaiheessa kadonnut, joten olen iloinen, että nykyään myös liikuntakeskukset tarjoavat näitä tunteja.
 
Eilen menin jälleen innosta puhkuen hot joogatunnille. On aivan käsittämätöntä, miten puhki olin tuon tunnin jälkeen. Hyvä, että jaksoin raahautua takaisin kotiin. Olikohan alku aiemmin yhtä raskasta?! Jotenkin muistan olleeni vain älyttömän energinen tunnin jälkeen. Varmaan aika kultaa muistot tässäkin asiassa. Huomenna olisi sitten jo seuraava setti.
 
J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti