torstai 17. tammikuuta 2013

Aloittamisen vaikeus


Olen ainoa, joka voi vaikuttaa omaan hyvinvointiini. Haluan voida hyvin. En ole ylipainoinen tai aivan rapakunnossa. Valitettavasti olen myös mestari selittämään asioita itselleni. Osaan vakuuttaa itseni siitä, että minulla on hyvä syy olla tekemättä mitään juuri tänään. Olen 27 -vuotias, enkä vieläkään ole löytänyt omaa tapaani liikkua. Välillä innostun jostain, mutta innostus lopahtaa yhtä nopeasti kuin alkoikin. Nyt joudun myöntämään, että sitkeästi jatkamani juoksuharrastus on hiipunut pimeiden iltojen, sateen ja pakkasen myötä.

Pohdimme tätä aloittamisen vaikeutta hyvän ystäväni kanssa. Tulimme tulokseen, että liikunta ei suinkaan ole ns. oikotie onneen. Itsestään voi huolehtia niin monella muullakin tavalla. Sovimme yhteisen tavoitteen, että tänä vuonna teemme yhden hyvän teon itsellemme joka päivä.

Minulle uusi vuosi merkitsee aina uutta mahdollisuutta. Silloin voi aloittaa puhtaalta pöydältä ja jättää menneen taakse. Pitkän pohtimisen ja perusteellisen taustatutkimuksen jälkeen hankin viikko sitten elämäni ensimmäisen kuntokeskusjäsenyyden (kuten varmasti todella moni muukin). Olen aina ollut ennakkoluuloinen kaikenlaisia sitovia jäsenyyksiä kohtaan, sillä niistä on ollut kuulemma vaikea päästä irti. Mitä jos kyllästyn? Mitä jos elämäntilanteeni muuttuu jotenkin? Mitä jos... ? Mitä tahansa voi tapahtua! Vuosi on pitkä aika.

Ensimmäisen kokeilutunnin jälkeen oloni oli kuitenkin vakuuttunut. Monipuoliset mahdollisuudet ja laaja jooga- ja pilates -tuntitarjonta saivat minut allekirjoittamaan sopimuksen. Yhden vuorokauden tunnustelin, alanko panikoida. En alkanut, vaan olin innoissani. Tästä se alkaa.

 J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti