sunnuntai 5. toukokuuta 2013

Lajikokeilussa: Kuntosaliharjoittelu

Olen jälleen tehnyt uuden "aluevaltauksen". Olin varannut alkuviikolle Personal Trainer -tapaamisen, jossa oli tarkoitus käydä läpi nykyinen harjoitteluni sekä lisätä mukaan kuntosaliharjoittelua. En ole IKINÄ käynyt kuntosalilla aiemmin, joten en ollut aivan varma, tulisinko innostumaan siitä nytkään. Olen mielestäni nyt  nähnyt, mihin pystyn yksin ja mitä voin saavuttaa ryhmäliikuntatunneilla. Harjoittelun myötä olen kuitenkin alkanut haaveilla kropasta, jossa lihaksissa olisi vähän muotoa. Nälkä kasvaa syödessä vaimitensenytmenikään...
 
Lyhyen keskustelun jälkeen siirryimme kuntosalin puolelle. Ohjelmaa tehdessä Personal Trainerini laittoi minut tekemään kaikki ohjelmaan tulevat liikkeet. Näin hän pystyi määrittelemään oikeat painot sekä katsomaan, että teen liikkeet oikein. ...Joten pelkästään tämä tapaaminen osoittautui yllättävän rankaksi.
 
Muutama päivä tapaamisen jälkeen valmis ohjelma tupsahti sähköpostiini ja menin heti töiden jälkeen intoa puhkuen salille kokeilemaan uutta harjoittelumuotoa. Onnekseni salilla sattui olemaan hiljainen päivä, joten sain rauhassa tutkailla laitteita. Vaikka minulla oli tarkka ohjelma mukanani, tunsin itseni hieman eksyneeksi. Oli myös hieman ahdistavaa huomata, että joillain miehillä on tapana tulla kuntosalille kyyläämään ja patsastelemaan. Koska olin muutenkin vielä epävarma, halusin vetäytyä perimmäiseen nurkkaan lappuineni treenaamaan. Kai tuohonkin tottuu ja lopulta osaa olla välittämättä?
 
Ajattelin nyt ottaa kuntosalin mukaan ohjelmaani n. 2 krt viikossa. Saa nähdä, alkaako mitään tuloksia näkyä. :) Lisäksi täytyy pitää yllä juoksuharjoittelua, sillä Extreme Run kolkuttelee jo alle 2 viikon päässä.
 
J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti